fredag 3. august 2012

Råstilig side på internett:-)

Heisann!!
Det går en stund mellom innleggene her, men jeg håper dere henger med:-)  Mye som skjer om sommeren, til tross for lite sommerlig vær.  Men egentlig går det ikke så inn på meg...har så mye jeg pusler med innendørs også:-)

I dag kom jeg over en råtøff side på nettet hvor man kan lage ordskyer.  Man skriver rett og slett inn de ordene man vil ha med, og vips...så kan du danne din egen sky!  Dette var gøy!!  Sjekk her:
Stilig?  Her har jeg rett og slett kopiert og limt inn alle innleggene fra bloggen min!  De store ordene, er ord jeg har brukt mange ganger...

Siden heter www.wordle.net

Det er ikke noen mulighet til å lagre skyene du lager...men det går likevel.  Når du er fornøyd med skya; farge, fasong, font osv kan du, hvis du vil lagre, trykke print screen, åpne paint, trykke lim inn og lagre.  Du får da med hele skjermbildet.  Jeg åpnet deretter bildet i microsoft picture manager, og her kunne jeg klippe bort det som ikke skulle være med (topplinjer og noe nederst på siden)  Da kan du spare skyen din!   Genialt ikke sant??

Man kan skrive inn enkelt-ord, men da blir skyen litt stusselig.  Det beste er hvis man har store dokumenter man kopierer og limer inn.

Nei, nå må jeg lage flere ordskyer:-)

Adile

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar