torsdag 17. mai 2012

Gratulerer med dagen Norge!

Hele landet vårt har feiret nasjonaldagen i dag. Vårens vakreste eventyr...Hos oss har det vært full fart med barnetog og russetog.  Etter russetoget var en meget sliten russejente klar for senga, og mannen klar for jobb.  Jeg derimot, har tilbrakt litt tid i drivhuset og med å forberede helgas prosjekt på hytta.

Hytta vår er fra 1965, men kjøkkenet ble pusset opp like før vi overtok.  Vi synes fargene var tøffe, men ikke helt fornøyd med løsningen.  Kjøkkenet er kjøpt på finn.no, og tilpasset rommet så godt det lot seg gjøre.

Vi har drømt om å kjøpe nytt, men fant ut at vi først skal prøve å 'ommøblere' litt på det som finnes.



Problemet er at alle vegger er fyllt med overskap, noe som gjør at det virker enda trangere enn det er.  Sist helg mannen og jeg var på hytta, tok vi ned alle overskapene, kvittet oss med noen små ubrukelige hjørneskap, og hang opp igjen noen overskap. 

Men, en liten overraskelse ventet da vi tok ned skapene....

Det var ikke maling bak skapene som ikke skal opp igjen!  Planen nå er å ha overskap på kortveggene, slik at rommet virker mer luftig.  Da blir det maling, og det blir ikke grønt!! -selv om jeg i mange år har hatt en forkjærlighet for limegrønt.... 

I morgen bærer det til fjells igjen: katta, mannen og jeg.  Det blir en arbeidshelg, - og jeg gleder meg til resultatet og til å vise dere.

God helg!

Adile

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar