tirsdag 25. september 2012

Jammen er det høst:-)

Det merkes på kroppen....
Jeg har motvillig funnet fram sokker (ankelsokker vel å merke) og lange bukser.  Etter et halvt år uten, er det ingen vei tilbake, for jeg liker ikke å fryse:-)

Ute er de fleste sommerblomster historie, og jeg kjenner at det er helt greit.  Men sjekk blomsterprakten på lekestua:
Det er jo umulig å gi opp no' sånt:-)  Så da er det bare å fortsette vanning og gjødsling helt til kulda kommer!  De er faktisk like store på baksiden av rekkverket!

Men egentlig er jeg klar for mere høstlige sysler, og på hytta der er det høst.  Fantastisk høstvær og temperaturer hadde vi i helga, og fjellet er på sitt aller vakreste akkurat nå - i alle fall i fint vær!


Flott ikke sant?  Usikt fra verandaen vår.  I helga fikk jeg laget årets første kranser av einer, det er noe av det vakreste jeg vet om.  Det er nok litt i tidligste laget for at kransen skal vare helt til påske, men da får jeg heller lage nye når disse visner.  De holder seg like grønne dersom det er kuldegrader.


Bare einer, ingen pynt: Veldig vakkert synes jeg!

Inne har jeg også prosjekter på gang, og akkurat nå går det i Marius mønster.  Etter uttalige gensere og jakker til familie og kollegaer, er markedet mettet, men jeg er ikke lei.  Det startet med trekk til tennbrikettene, deretter puter til sofaen, og nå....setetrekk til spisestuestolene.  Tror dette kan bli greit, -og hvis vi går lei, er det bare å ta bort:-)
Har dere prosjekter på gang?

Fortsatt fin høstkveld til dere, her fyres det og strømpene er tatt av igjen...for i kveld:-)

Adile

4 kommentarer:

  1. Hei
    Så hyggelig at du likte teppet mitt.Jeg hekler også bare fast masker.Fikk en venninde til å lære meg.Og det er jo enkelt som bare det.
    Lykke til

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar hos meg :)

    Kjempeflotte blomster på lekestua! :D

    Og så flott hytte dere har :) Hvor ligger den? Kreativ og flink med strikketøyet du :)

    SvarSlett
  3. Hej!
    Tack för din hälsning!
    Är du säker på att reportaget gäller vårt Norregård??

    Mvh Malin

    SvarSlett
  4. Oj, har visst gått glipp av noen kommentarer her, har ikke vært så aktiv.... Hytta ligger på Vierli i Rauland, vest i Telemark, på ca 1000 meter over havet. Malin, det er jeg helt sikker på, den handlet om deg:-)

    SvarSlett